Läsa läsa läsa

Enkät om läsvanor

Hittade den här enkäten om läsvanor hos http://bockermedmera.blogspot.com/

1. Varför läser du böcker? Avkoppling? Information? Spänning? Annat?
Avkoppling och underhållning

2) Vad för slags böcker gillar du? Deckare, hästböcker, romaner, science fiction, historiska romaner, facklitteratur, biografier?
Romaner och biografier, är ju inne på seier just nu. Abslout inte deckare.

3. Vilka böcker har du läst på sista tiden? (1-3 titlar)
Smultron och Svek, Susanna och ett antal Isfolksböcker

4. Finns det någon bok eller någon typ av bok som du aldrig skulle läsa? Varför?
Jag läser nästan inga decakre alls, har försökt i omgångar, men det tiltalar inte mig alls. Tycker kanske det är för läskigt, vad vet jag?

5. Finns det någon bok/några böcker som du skulle vilja läsa, men inte har läst?
Skulle vara Krig och Fred i så fall, finns säkert fler men detta var den första jag kom på.

6. Säg en riktigt bra bok, som du har läst!

7. Var får du tag på böckerna du läser? Bokhandel? Present? Bibliotek? I mammas och pappas bokhylla? Lån av kompisar? Annat?
Jag köper de fletsa av mina böcker på nätet, antingen på Bokus eller Adlibris, är även med i pocketklubben. Vill jag ha en inbunden bok så blir det att gå till bokhandeln.

8. Har du många böcker hemma? Hur många hyllmeter ungefär?
Jo, men de flesta är i källaren i bananlådor, har ju även sålt av en hel del på loppisar. Eftersom jag tycker om att köpa nytt hela tiden så tömmer jag bokhyllan ganska ofta och har bara favoriterna uppe.

9. Kommer du ihåg om någon brukade läsa högt för dig när du var liten? Vem? När?
Pappa läste väldigt ofta god natt saga för mig innan jag skulle sova, sen började jag läsa själv och har fortsatt med det hela livet.

10. Hur ofta skulle du säga att man läste för dig? Välj mellan aldrig, ibland, ofta, varje dag/kväll.
Som jag kommer i håg var det minst 5 dagar i veckan som någon läste för mig.

11. Kommer du ihåg vad man läste för dig?
Hemma var det olika böcker från Kalle Ankas boklubb, allt från Prinsessan som inte kunde skratta till Kajas kokar soppa

12. Brukar du själv läsa högt för någon ibland? Vem? När?
Själv läser jag aldrig högt, när jag pluggade händer det oftare att kurslitteraturen behövdes läsas högt för att det skulle gå in.


2009-10-18 @ 14:41:37 Permalink Läsning Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback