Mitt 2010/Vad händer 2011/Förhoppningar 2011

Då är det sista dagen på året i morgon, o den ska spenderas med familjen. Ska bara slappa hela dagen o lillebror ska laga god middag till oss. Alldeles lagom kväll med en liten kille i huset.
Såg en klänning på Lindex i dag som liknar ett nattlinne som jag har hemma, så den kanske ska tjäna som nyårsblåsa i morgon ; )

Så vad har då hänt under 2010:
 
Jobbet
Året inleddes med en jobbkväll med Malin efter en lång nyårsnatt, vi släkte och låste där två nätter i rad.
Fick ny coach, Rolf, (underbar person som jag är väldigt glad kommit in i mitt liv).
Provade på en annan tjänst under sommaren som inte alls var för mig, men glad att jag testade och gav det en chans, och även glad att det finns andra som är mera klippta och skurna för den tjänsten än jag.
Varit mentor till ett antal personer, dock med varierande resultat på eleverna, men har gjort mitt bästa och även detta var en utmaning och en mycket kul sådan, man har lärt sig mycket om sig själv och även utvecklas själv i sin roll.

Privat:
Här har det hänt en hel del, i början av året fick vi reda på att M och R skulle få tillökning, var glad för deras skull. Ca 2 månader senare så får jag själv ett plus på gravstickan och kan knappt fatta att det är sant och vi blir oerhört glada att vi ska bli föräldrar.

Lillebror tar studenten med toppbetyg och det är en mycket stolt syster som hämtar ut honom från skolan med resten av familjen och nära vänner, festen blir toppen och lillebror är lycklig, och har fått en del innanför västen, som det ska vara när man tar studenten.

Det blir även såklart ultraljud och vi får reda på att allt är bra med våran Tuffs, och att BF blir den 19 november.
Sommaren rullar på, vi jobbar mycket båda två och fixar med rummet, köper vagn och allt annat som hör till.

Sen den 15 november kl 6:30 går vattnet och kl 17:50 kommer vår skatt Casper till världen.
Vi får lära oss ett nytt ord bilirubin ett ord jag helt klart kunnat vara utan i min vokabulär, det är ämnet som man mäter i gulsot som vår skatt drabbades av mycket kraftigt, så en vecka på sjukhus fick det bli för hela familjen innan vi kunde komma hem och njuta av vår tillvaro som familj.

Vad har då 2011 att bjuda på som jag vet redan nu:
Såklart kommer vi att ställa till med dop.
Lillebror rycker in i lumpen den 31 januari, så det blir en omställning för oss alla.
En tripp till Mjölby så att Casper ska få träffa sin gamlamormor.
Jag ska börja jobba igen, och Andre ska få vara lite pappaledig, dock inte alla 5 dagar i veckan ; )

Förhoppningar:
Att vi alla ska få vara friska och må bra.
En resa hade inte varit fel.

Vill med detta inlägg önska er alla ett gott nytt år!

Bjuder även på 3 bilder som sammanfattar året bra:


















2010-12-30 @ 20:00:29 Permalink Dagar med Casper Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Malin

Ha ha ha va rund under fötterna lillebror är på den bilden! ;) Låter som ett gott o blandat år detta... ser fram emot nästa!


2010-12-30 @ 23:29:55

Postat av: Marie

Vilket fint inlägg :) Tror jag kopierar stuket och lägger på min blogg :)

Gott nytt år vännen! KRam


2010-12-31 @ 13:36:28
URL: http://brunettenmarie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback