Casper 3 månader

I dag blir älsklingen 3 månader, vid denna tiden för te månaders sen låg jag i sängen med värkar och försökte kolla på ett avsnitt Legend of the seeker med André på datan. Behöver jag skriva att det inte gick så bra ; )

Hur har dessa 3 första månderna som mamma varit:
Omtumlande, dels att lilleman fick kraftig gulsot o låg inne en vecka på neonatalavdelningen innan vi fick komma hem, men också att man nu har ansvar för en liten varelse som litar på en till 100 %.
Tycker själv jag snabbt kommit in i mammarollen, man får hela tiden ligga steget före, tex hela tiden ha en flaska redo så man bara behöver starta mikon, kolla skötväskan innan man ska i väg m.m
O så klart känner man en ny kärlek som man inte känt för någon annan innan, kärleken till ens ban är speciell och fantastisk, och hur mycket jag än älskar André så är det inte alls samma kärlek som jag känner för Casper.
Oro, känner man av mer eller mindre hela tiden: andas han när han sover, är han för varmt eller kallt klädd, han känns varm kan han ha feber m.m.

Hur har Casper varit dessa 3 månader:
Överlag o 9 dagar av 10 är Casper en lugn, snäll o mysig bebis. Visst har han humör och en bestämd vilja, men det ska man ha.
Han har gått från att sova nästan hela dagarna till att vara mera vaken, skratta, le, "prata".
Jag skulle även vilja påstå att han är en social bebis, han kan vara i de flestas famnar och är nöjd med det.
Som BVC sköteskan sa i dag, han är alltid så glad o sprudlande när han kommer, så hon ville helst inte sticka honom för hon visste ju att han inte skulle tycka om det. O det känns skönt att han ses som en glad kille.
O visst gav han ett stot leende till BVC sköteskan nä vi gick.

Bjuder på en exta bild i dag på vår älskling:



2011-02-15 @ 12:43:18 Permalink Dagar med Casper Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Malin

Visst är det en underbar känsla... mamma.... ;) kram


2011-02-15 @ 21:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback