I Caspers värld

Nu händer det saker, nu kryps det på rikigt, på knäna, och han har även börjat resa sig mot divanen i soffan som är lagom hög, dock är inte balansen den bästa, men han ger inte upp utan försöker hela tiden, o trillar man så gör man. Oftast landar han på rumpan så han landar mjukt.
Har även börjat käka 8 måndaders mat ( minns inte om jag skrivit det innan, i så fall för ni förlåta upprepningen)

I går var det dags för 8 måndaders koll och BOEL-test på bvc.
Så nu är han 70 cm lång och väger 9180 gram, så han hade bara gått upp 330 gram sedan 6 månders kontrollen, så vi blev rekomenderade att försöka ge honom ett mål mat till om dagen, men vi ser hur vi gör med det, han lider ingen nöd och mår bra och utvecklas som han ska, o vill han äta 6 ggr en dag och bara 5 en annan så kör vi på det.
BOEL-testet gick utmärkt, och de kollade även om han skelar, men inga tendenser till det. Jag hade tydligen uppgett att jag skelat som liten och det var därför jag fick lappträna och ha glasögon redan som mkt liten, så de vill hålla lite extra koll på honom då skelning är ärftligt.
En "kul" sak är att om han skulle börja så kommer han till samma ögonläkare som jag hade när jag var liten. O hon är superduktig, så då slipper man oroa sig för det.




2011-07-14 @ 08:40:55 Permalink Dagar med Casper Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Rille

Låter ju jätte bra. Ska vi försöka ta en kväll eller en dax fika i huset ert?


2011-07-15 @ 08:30:11
URL: http://rilleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback